Συμβουλές για ασφαλή ηλιοθεραπεία

Πώς να ενισχύσετε και να παρατείνετε το μαύρισμα, χωρίς να καταστρέψετε την επιδερμίδα σας.

Καλοκαίρι σημαίνει χαλάρωση, ξεγνοιασιά, κοκτέιλ και φυσικά μαυρισμένη επιδερμίδα.

Είναι πολλοί οι λόγοι που μας αρέσει ο ήλιος. Ειδικότερα, στην Ελλάδα ο ήλιος είναι πολύς και είναι ένα κομμάτι του καλοκαιριού που λατρεύουμε.

Τα οφέλη του πολλά, όπως, αυξάνει τα επίπεδα σεροτονίνης, παράγει βιταμίνη D, η οποία κάνει καλό στον οργανισμό μας και πιο συγκεκριμένα, στα οστά και στο δέρμα. Και φυσικά, δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε τη λάμψη που χαρίζει στο δέρμα.

Στις ακτίνες του ήλιου όμως, υπάρχουν και κάποια αρνητικά, όπως, ο κίνδυνος της πρόωρης γήρανσης του δέρματος και του καρκίνου του δέρματος. Για να αποφύγουμε αυτούς τους κινδύνους πρέπει να ακολουθήσουμε μερικές συμβουλές για ασφαλέστερη ηλιοθεραπεία.

Επιλέξτε το σωστό αντηλιακό.

Στο σημείο αυτό θα αναφερθούμε σε κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά για την σωστή αντηλιακή προστασία.

Η σωστή αντηλιακή προστασία συνάδει με την πλήρη γνώση των εννοιών SPF, UVA και UVB.

UVA: Η ακτινοβολία UVA έχει την ιδιότητα να απορροφάτε στα βαθύτερα στρώματα του δέρματος και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να επηρεάζει τις ελαστικές δομές του δέρματος και να αυξάνει τις ελεύθερες ρίζες, δημιουργώντας πιο γρήγορα ρυτίδες. Η UVA είναι ικανή να διαπερνά τα τζάμια και τα λεπτά ρούχα. Ιδιαίτερης σημασίας είναι οι βλάβες που μπορεί να προκαλέσει στο δέρμα γιατί καταστρέφει τους συνδετικούς ιστούς όπως είναι η ελαστίνη και το κολλαγόνο.

UVB: Η ακτινοβολία UVB περιέχει υψηλότερη ενέργεια από την ακτινοβολία UVA η οποία όμως απορροφάτε από το DNA και τις πρωτεΐνες και δεν προλαβαίνει να φτάσει σε βαθύτερα στρώματα του δέρματος. Η ακτίνα UVB είναι υπεύθυνη για το κοκκίνισμα του δέρματος μας ή τα ηλιακά εγκαύματα. Η UVB φιλτράρετε κατά ένα μεγάλο ποσοστό από την ατμόσφαιρα και μπορεί να εμποδιστεί από τα σύννεφα και τα τζάμια.

Εν συντομία, η ακτινοβολία UVA φτάνει σε μεγαλύτερα ποσοστά ενέργειας στη γη απ ότι η UVB. Η μεν UVA προκαλεί φωτογήρανση και η δε UVB ηλιακά εγκαύματα.

SPF: Είναι το κριτήριο μέτρησης του βαθμού προστασίας μας από τον ήλιο. Για το λόγο αυτό βλέπουμε να υπάρχουν διαφορετικοί δείκτες προστασίας. Τώρα εύλογα θα αναρωτιέστε τι δείκτη προστασίας να επιλέξω. Με ένα απλό παράδειγμα θα είστε σε θέση να επιλέγετε πάντα το κατάλληλο αντηλιακό για εσάς.

Να θυμάστε πάντα πόσο χρόνο χρειάζεστε μέχρι να κοκκινίσετε χωρίς καμία αντηλιακή προστασία; Εάν ο χρόνος αυτός είναι 10 λεπτά τότε φορώντας ένα αντηλιακό με SPF 30 θα αποτραπεί το κοκκίνισμα του δέρματος για 30 φορές περισσότερο, δηλαδή για 300 λεπτά, που σημαίνει 5 ώρες θα είστε προστατευμένοι. Σε αυτό το σημείο όμως να τονίσουμε ότι μειώνεται η αποτελεσματικότητα του αντηλιακού καθώς ιδρώνουμε, κολυμπάμε και σκουπιζόμαστε.

Στο beautyglam μπορείτε να βρείτε αντηλιακά για το πρόσωπο και για το σώμα.

Μην εκτίθεστε πολύ ώρα στον ήλιο.

Το δέρμα σας κάποια στιγμή σταματά την παραγωγή μελανίνης, τη χρωστική ουσία μαυρίσματος, με αποτέλεσμα να μην έχετε κανένα όφελος, από την πολύωρη έκθεση στον ήλιο. Κάθε οργανισμός έχει τον δικό του χρόνο που σταματά να παράγει μελανίνη. Συνήθως, αυτός ο χρόνος είναι δύο με τρεις ώρες.

Κάντε διάλειμμα από την ηλιοθεραπεία.

Παραμείνετε στη σκιά για λίγη ώρα μετά την έκθεση στον ήλιο, αυτό έχει σκοπό να μειώσει την υπεριώδη ακτινοβολία αλλά και να αποφύγετε κάποιο έγκαυμα. Το αποτέλεσμα του; πιο υγιές μαύρισμα.

Καταναλώστε φαγητά φιλικά προς τον ήλιο.

Ορισμένα τρόφιμα αυξάνουν το λυκοπένιο, την κόκκινη χρωστική η οποία ανήκει στα καροτενοειδήτροφίμα. Την περιέχουν, τα κόκκινα λαχανικά όπως, οι ντομάτες, τα καρότα και τα κόκκινα φρούτα όπως, το καρπούζι αλλά, όχι οι φράουλες και τα κεράσια. Πρόκειται, για ένα αντιοξειδωτικό που ενισχύει την προστασία από τον ήλιο.

Απολαύστε τον ήλιο και αποκτήστε ένα υγιές και λαμπερό μαύρισμα.

Beauty Glam Team.

*Όλα τα άρθρα μας έχουν ενημερωτικό χαρακτήρα και σε καμία περίπτωση δεν αντικαθιστούν την γνώμη/άποψη κάποιου ειδικού.

Φωτογραφία από τον χρήστη Andrea Piacquadio στο Pexels

Μενού